duminică, 18 iulie 2010

Aer de Iași

După cum am anunțat că voi face, postez din Iași. Impresii? Multe, numai bune! Pentru o persoană care admiră arhitectura clădirilor Iașiul este ambrozia...Apoi parcurile și spațiile verzi, de fapt poți spune că este un oraș de beton verde...Sunt atât de multe spații verzi și parcuri încât nu ai cum să nu rămâi plăcut impresionat de frumusețea lui...și eu încă nu le-am văzut pe toate cele mai "importante", cele mai mari și cunoscute și nici nu am pretenția ca în 4 zile și jumătate (în care intră și înscrierea, interviul și rezultatele) să văd toate parcurile din Iași...Mâine am în plan să vizitez Grădina Botanică și alte obiective.
Dar ceea ce m-a impresionat cel mai mult (și știam că așa va fi) a fost Universitatea, clădirile, poziționarea acestora, care face ca această universitate, deși este cea mai veche din România, să se poată mândri cu un "campus" universitar, în sensul că toate clădirile, corpurile sale se află în proximitate, în mare vecinătate, lângă ele aflându-se și un complex de cămine (nu mai știu cum se numește), una dintre cantinele universității și alte clădiri în care se desfășoară activități legate de universitate și viața studențească. Clădirea în legătură cu care sunt nerăbdătoare să intru este Biblioteca Centrală Universitară "Mihai Eminescu" care nu  numai că este foarte mare și frumoasă, dar e și plină de cărți de psihologie (ca să vă convingeți intrați aici)!!! Un alt aspect impresionant al orașului este omniprezența și abundența de statui, obeliscuri, simboluri arhitecturale care imprimă orașului un puternic aer cultural și denotă respectul și valorizarea pe care le au ieșenii pentru trecut.Dar ca să nu credeți că aici it's all about the past, o să postez o poză din parcul Copou, care sper să vă transmită energia, vitalitatea și bucuria prezentului celor care au creat conținutul ei.
Pentru azi concluzionez prin a spune că deja a devenit unul dintre locurile mele preferate pe Pământ.Alte impresii, mâine.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Tu ai stat în Titu Maiorescu, şi celelate cămine din apropiere, unde e şi Gaudeamus-ul sunt în Codrescu. ;o)

Dana spunea...

Aham, merci. In cateva saptamani in Iasi le voi invata si eu ;)

Trimiteți un comentariu