duminică, 16 mai 2010

Noaptea muzeelor în Constanţa


Deşi îmi place foarte mult oraşul Constanţa, trăiesc cu o uşoară nemulţumire privind viaţa sa culturală. Deşi este un oraş foarte mare, cu putere economică, cultura nu este promovată şi dezvoltată...în afară de piese de teatru ("moderniste" care nu mă atrag), opereta şi ocazionalul balet (mult prea scump pentru bugetul meu de student), viaţa culturală este cam inexistentă...Exceptând muzeul de arheologie care mai are câteva evenimente, dar nu sunt bine promovate (de majoritatea aflam la o zi sau mai mult după ce aveau loc...), muzeele constănţene au acelaşi program luni bune...
Revenind la noaptea muzeelor...La Bucureşti este astăzi şi este plină de evenimente, spectacole şi expoziţii atractive, noi, ingenioase...Mă aşteptam ca şi în Constanţa să fie în aceeaşi dată şi speram şi ceva spectacole, evenimente...aşa că am plecat însetată de cultură împreună cu trei prietene (după ce am citit pe net că azi doar muzeul de Istorie şi arheologie şi cel al Marinei sărbătoresc Ziua interaţională a muzeelor, celelalte având altă dată) spre cele două muzee. Când am ajuns în faţa muzeului Marinei am constatat că luminile erau stinse şi nu se mişca o frunză în zonă...pe uşă un afiş anunţa Ziua muzeelor, sărbătorită în data de 15 mai între orele 09:00 şi 17:00 (adică program normal) şi intrare liberă. Prin urmare am plecat spre cel de arheologie cu gândul că vom avea mai mult timp să poposim acolo (condiţionate fiind de R.A.T.C. 40 să plecăm la 22:30, mai ceva ca Cenuşăreasa...).În faţa uşii de la Arheologie surpriză: o pancardă anunţa cu bucurie Noapte albă la Muzeul Naţional de Istorie şi Arheologie, MARŢI, 18 mai 2010.

Prin urmare sunt dezamăgită de organizarea aceasta...În primul rând că nu sunt toate muzeele în aceeaşi noapte, cel al marinei avea azi ziua, cel al artei populare are duminică ziua, iar cel de artă şi cel de arheologie au marţi (noaptea ce-i drept). De altele nu ştiu să sărbătorească...

E aiurea să pui o seară din asta în timpul săptămânii...dar nah...decât deloc...sperăm că anii viitori se vor organiza mai bine. Şi mă mulţumesc cu faptul că , fiind în zile diferite,o să pot să văd toate exponatele fără să simt presiunea 40-ului.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu